Hoofdstuk 5 Het team
5.1 Het team
Als Prinsehaghe-team staan wij samen voor “Royale kansen voor jouw toekomst”. Dit doen wij door regelmatig kritisch te evalueren om de kwaliteit van ons onderwijs te bewaken, te borgen en te verbeteren. Met het oog op interne schoolontwikkelingen en maatschappelijke ontwikkelingen moedigen we de professionele ontwikkeling van elke leerkracht of medewerker aan en ondersteunen waar nodig. Iedere leerkracht heeft zijn eigen kwaliteiten en talenten en door gebruik te maken van elkanders sterke punten en oog te hebben voor elkanders hulpvragen willen we als schoolteam een kansrijk maar ook zorgzaam team zijn. Wij werken vanuit de ambitie samen iedere dag een beetje beter te worden.
| Naam | Functie | Groep(en) |
|---|---|---|
| Dani Scheffer (ma, di, do vr) | Directie | |
| Daphne Ahmad (ma, di, wo, vr) | Leerkracht | Peuters A/B |
| Debbie Haestregt (ma t/m vr) | Leerkracht | Peuters A/B |
| Eline Quist (di, do, vr) | Leerkracht | Peuters A/B |
| Irma Taal (ma, wo, vr) | Leerkracht | Groep 1/2 |
| Dagmar Tulner (di t/m vr) | Leerkracht | Groep 1/2 |
| Ingeborg van der Veur (ma t/m vr) | Leerkracht | Groep 1/2 |
| Els Snijders (ma, di, do) | Leerkracht | VVE tutor groepen 1/2 |
| Tobias Beij (ma, vr) + (do) | Leerkracht | Groep 3 + 7 |
| Lisetta Steenkist (di, wo, do) | Leerkracht | Groep 3 |
| Hermien Bansie (ma, di, do, vr) | Leerkracht | Groep 4 + 5 |
| Nalini Parri (di, wo, vr) en Martine van Nieuwkoop (ma, di, wo, vr) | Leerkracht | Groep 4 |
| Lieselotte de Goffau (ma, wo, do) en Sandra den Boer (ma t/m vr) | Leerkracht | Groep 5 |
| Döne Balkoca (ma, di, do, vr) | Leerkracht | Groep 6 |
| Wilma Tjin Asjoe (wo) + (do, vr) | Leerkracht | Groep 6 + 8 |
| Rachel Wouden (ma, di, wo, vr) | Leerkracht | Groep 7 |
| Suzanne Braun (ma, di, wo) | Leerkracht | Groep 8 |
| Sanne Prins (ma, di, do, vr) | Vakleerkracht gym | |
| Saskia van Wieringen | Intern begeleider/kwaliteitscoördinator | |
| Dhr. S. (Sebastiaan) Gregoire | Schoolmaatschappelijk werker | |
| Ella Dijkhuizen | Extra ondersteuning/ RT | |
| Nasja Berg | Extra ondersteuning/ RT | |
| Marian Kleijn | Extra ondersteuning/ RT | |
| Margreet Ruijs | Extra ondersteuning/ RT | |
| Wendy Spaans (di) + (wo, do, vr) | Brugfunctionaris + Administratie, financiën en overblijf | |
| Tamara Stulen (ma t/m do) | Conciërge |
5.2 Zorg voor de leerlingen
De groepsleerkracht en de zorg voor de leerling
In de zorg rond de leerling is de groepsleerkracht de centrale figuur. Vanuit een goede, positief stimulerende relatie met het kind draagt de groepsleerkracht zorg voor de uitvoering van het eventuele handelingsplan. Hij/zij informeert de ouders over het handelingsplan en de ontwikkeling van de leerling. Als u als ouder zaken over uw kind wilt bespreken, doet u dat in eerste instantie met de groepsleerkracht. Hij/zij maakt het kind de hele dag mee en heeft een goede kijk op de ontwikkeling van het kind in de groep. Daarnaast kunt u de interne begeleider daarover spreken. De coördinatie van de zorg is in handen van onze Intern Begeleider.
Multi Disciplinair Overleg
De school beschikt over een eigen Multi Disciplinair Overleg (MDO). Hierin hebben zitting de Intern Begeleiders, de schoolbegeleider HCO (Haags Centrum Onderwijsadvies), de schoolverpleegkundige, en op afroep de leerplichtambtenaar en/of de wijkagent. Zorgleerlingen worden (met instemming van de ouders/verzorgers) multidisciplinair besproken en acties worden uitgezet. De procedure is als volgt:
- leerkracht signaleert problemen
- leerkracht bespreekt met Intern Begeleider
- Intern Begeleider bespreekt met ouders, leerkracht en leerling
- Ouders ondertekenen toestemmingsverklaring
- leerling wordt ingebracht in MDO
- acties en afspraken worden teruggekoppeld naar ouders
5.3 Vervanging bij ziekte, verlof en scholing
Het komt voor dat een leerkracht niet aanwezig kan zijn voor de groep. In dat geval doen wij ons uiterste best om te zorgen voor adequate vervanging. Binnen SCOH en op Prinsehaghe hebben wij daarover de volgende afspraken:
- extern wordt gezocht naar vervanging (eventueel via een onderwijsuitzendbureau)
- intern worden ambulante leerkrachten ingezet
- intern worden stagiaires ingezet
- een groep wordt verdeeld over andere groepen
- een groep komt een dag niet naar school
5.4 Stagiairs
Gedurende het schooljaar geven wij studenten van de PABO de gelegenheid om stage te lopen op school om zodoende het vak van leerkracht te leren. Naast stagiairs van de PABO ontvangen wij ook SPW stagiaires die in opleiding zijn voor onderwijsassistent of pedagogisch medewerker. Alle stagiairs moeten in het bezit zijn van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) die niet ouder is dan 6 maanden.
““Onze kernwaarden zijn Ontmoeten, Verbinden, Betrokken en Betrouwbaar.””